Facebook
annoncering.

Skal du igang med webshop drømmen, er en WooCoommerce webshop det oplagte valg. WooCommerce kommer med et hav af fleksibiliteter og integrationer – med andre ord, der er altså endeløse muligheder. 

Social media annoncering

Sociale medier giver dig rigtig mange muligheder for, at nå ud til potentielle nye kunder og skabe opmærksomhed omkring dit brand, produkt eller ydelse. Selvom at du kan nå ud til rigtig mange mennesker for et beskedent beløb, er det enormt vigtigt at du har gjort dig nogle overvejelser omkring hvad din målsætning er og hvordan du vil prøve at opnå denne målsætning – for hvis ikke du gør det rigtigt, vil du spilde tid og penge.

keyboard typing

Forskellige typer af kanaler

Der er rigtig mange social media platforme i dag og der er samtidig også rigtig mange mennesker der bruger sociale medier verden over. Men hvor mange personer kan du nå ud til i Danmark?

På trods af, at der er rigtige mange brugere på disse fire platforme, er det ikke ensbetydende med, at du helt automatisk vil ramme de rigtige personer. Der er nemlig rigtig mange annoncører der også gerne vil ramme de samme personer som dig og deres annoncebudget er måske også dobbelt eller tredobbelt så stort som dit.

Hvad koster Facebook og Instagram annoncering?

Det kan være svært at sige, hvad det koster at annoncerer på Facebook og eller Instagram.

Ifølge Lead Guru, er den gennemsnitlige pris pr. klik(CPC) i Danmark ca. 7,45 kr. i 2020. Så hvis du gerne vil have nogle besøgende over på din hjemmeside eller webshop, så er klik prisen et godt sted at starte.

 

Hvordan fungerer Facebook ads?

Auktion og målgruppe

Facebook og Instagram bruger et auktionssystem til at bestemme, hvilke annoncer der vises på din tidslinje. Du kan vælge, hvilken type eller gruppe du ønsker at annoncere for, f.eks. kvinder i alderen 20-35 år, der har interesser relateret til natur og miljø. Derefter byder andre annoncører mod hinanden. Der er mange faktorer der spiller ind i denne auktion, men i sidste ende handler det om annonce kvalitet, målgruppe og budget.

Hvad skal du bruge for at komme i gang med Facebook/instagram

En annonce kræver følgende:

Annoncetyper og muligheder

Der er flere forskellige annoncetype muligheder, men de fire som vi i Difento oftest arbejder med er:

Vil du gerne øge trafikken til dit website eller webshop, så er trafik annoncer et godt sted at starte. Trafik annoncer er nemlig i gennemsnit meget billigere end f.eks. konvertering eller lead ads annonce. Grunden til dette er, at det eneste Facebook skal gøre med denne annonce er, at sende brugere over på dit site.

Vil du gerne have flere leads, så er leadads annoncer en oplagt mulighed for dig. Grunden til at leadads er blevet så populær, er at det er utroligt nemt at indsamle leads. Leadads har nemlig en indbygget formular, der gør at dine leads hurtigt og nemt kan udfylde en formular, uden de skal over på din hjemmeside.

Konvertering er annoncer minder om trafik annoncer, men hvor målsætningen er en konvertering. Det betyder målsætningen sker efter Facebook og hvor du står med meget af ansvaret, når brugeren er blevet sendt over til dit website. Dit website skal gribe dine brugere og guide dem til at lave en konvertering.

Salg fra katalog bliver oftest brugt som retargeting annoncer. Disse annoncer kan nemlig målrettes på baggrund af brugerens adfærd. Du kan derfor oprette forskellige produktkataloger alt efter hvor de er henne i købsfasen.  

Tag ikke kun vores ord for det.

Difento har været en kæmpe hjælp. Det har været en utrolig rar oplevelse at arbejde med Difento. De har lavet en utrolig fin hjemmeside og også hjulpet os med vores brand identitet samt diverse grafiske opgaver, som har været en kæmpe hjælp for os. Difento er til at stole på og så er de dygtige!
Kæmpe anbefaling herfra.

Sofie SkjødtNuuii
5/5

Annoncetekst

Annoncetekst er vigtig, når det gælder Facebook-annoncering, og et værdifuldt område, som du skal prioritere.

Der er mange bud på, hvordan man skriver den bedste annoncetekst. Oftest er det en god idé at kigge på hvad konkurrenterne gør. Dette kan du gøre ved at gå ind på Facebooks annonce bibliotek. Annoncebibloteket er et god redskab til at søge inspiration, hvis man er helt grøn på området. 

Den bedste løsning vil dog altid være, at betale sig fra det. I Difento hjælper vi vores kunder med b.la. at skrive annoncetekster og vi vil selvfølgelig rigtig gerne hjælpe dig også! Så hvis du har nogle spørgsmål til annoncetekster, er du altid velkommen til at give os et kald, så kigger vi det.

Billede/video

Udover teksten så er billedet eller videoen direkte afgørende for resultatet af din annoncering. Det er nemlig oftest billedet eller videoen som brugeren ser først, så det skal være noget der for målgruppen til at stoppe op i deres

Ifølge the nielsen company, er annonce kreativ(billede/video) den mest afgørende faktor, når det kommer til succes med annoncering på sociale medier. 

Det er derfor et område som du ikke kan undervurdere, hvis du gerne vil have succes med din annoncering. Så medmindre du selv har styr på det grafiske, så anbefaler vi altid at du betaler en erfaring grafiker til at varetage denne opgave. I Difento har vi over 8 års erfaring med grafisk arbejde, hvorfor vores kunder altid bruger os til at udarbejde deres grafiske materiale.

Trustpilot anmeldelser
4.5/5
Tilbage

Aarhus

CVR: 41056924

11°C
Overcast clouds
Formular udfyldt!
Spørgsmål til Facebook annoncering?
difento favicon

Hejsa, har du spørgsmål kan jeg helt sikkert hjælpe 😊

Stil mig et spørgsmål her!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.