Det kræver simpelthen bare benarbejde og at du sætter dig ind i SEO, og holder dig opdateret på viden, for at ligge godt SEO-mæssigt. Der er nemlig både mange ting, som man skal undgå for at ligge godt – eksempelvis en simpel ting som dobbelt-content, mystiske permalinks og overkill i anvendelse af dine søgeord og flere ting. Ligesom der er mange ting, du kan gøre for at ligge godt SEO-mæssigt.
Des flere, der “slås” om et søgeord, des sværere er det, at få en god SEO (Search Engine Optimization) i Google. De store spillere på markedet har midlerne til at prioritere at søgemaskineoptimere deres hjemmeside, så det kan derfor være svært at komme med i kampen, hvis du battler søgeord med en gigantisk virksomhed.
Undersøgelser har vist, at mennesker næsten aldrig kigger videre end på side 1, når de får Google-resultater efter en søgning. Sjældent klikker man videre på side 2, 3 eller videre. Og meget ofte er det kun de øverste tre søgeresultater, som man rent faktisk ser og forholder sig til.
Så der du gerne vil ligge, er som minimum på side 1, og helst blandt de øverste tre søgeresultater.