En responsive hjemmeside
Som vi alle ved, er det at kunne tilpasse ofte essentielt i bestræbelserne på at give det gode indtryk.
Det er ikke nok bare at udfylde de rammer, man er i, det er også vigtigt at tænke over hvordan, man udfylder rammerne.
Sådan er det også med webdesign. Når der produceres hjemmesider, er det altid med enheder i tankerne. Stationær computer, bærbar computer, tabet eller mobiltelefon. Alle med forskellige skærmstørrelser og forskellige brugerflader.
Måske har du prøvet det. Fra mobiltelefonen at besøge en hjemmeside, der ikke er responsive. Du kan ikke læse teksten, og billederne er svære at tyde. Derfor er det nødvendigt at bruge to fingre til at forstørre skærmbilledet og så forsvinder dele af indholdet ud af skærmbilledet. Skubbe, trække, scrolle… nej, man forlader hellere siden og finder en anden, der er venligere mod de mobilt besøgende.
Hvorfor skal man købe en responsiv hjemmeside?
Det skal man fordi, at der ingen gode grunde findes til ikke at købe en responsiv hjemmeside. Hvis du allerede har en hjemmeside, bør du sikre dig, at den er responsiv. Hvis ikke den er, så bør du få den re-designet.
Det er nemlig vigtigt for dine besøgendes oplevelser med din side, at den er mobilvenlig, som det allerførste.
Det er efterhånden en rigtig stor procentdel af webtrafikken, der foregår fra mobile enheder.
Alt fra at kontakte blikkenslageren, henover at finde aftenens menu til at planlægge ferier m.m., finder sted undervejs, eller på anden måde væk fra hjemmet – og altså fra en mobiltelefon eller lignende.
Ikke kun brugerne, men også søgemaskinerne belønner i dag de mobilvenlige hjemmesider. Det gør de ved at give dem højere placeringer end de sider, der ikke er mobilvenlige – eller responsive!