Konverteringsoptimering: Top 3 værktøjer

Jonas Jensen

Jonas Jensen

Partner og Paid Media Specialist | Difento
Del på:
Facebook
LinkedIn
Twitter
teknisk seo

Mange mennesker ved ikke, at der findes værktøjer derude, der kan hjælpe dig med at forbedre din konverteringsrate. I dette blogindlæg gennemgår vi de tre bedste værktøjer til konverteringsoptimering der findes, og hvordan de kan bruges til at øge konverteringer for din virksomhed!

Heatmaps

Heatmaps er et fremragende værktøj til at lære mere om forbrugernes adfærd på din e-handel eller dit websted, når du arbejder med konverteringsoptimering. I dag er der flere forskellige heatmap-værktøjer at vælge imellem, hvoraf Hotjar er et af dem. Men da vi er utilfredse med Hotjars brugerflade, benytter vi i stedet det dansk udviklede mouseflow. Grunden til at vi netop bruger mouseflow, er at det utrolig nemt at sætte op, deres brugerflade er enormt brugervenligt og så er datavisualisering lige i skabet. Vi anbefaler derfor at du prøver mouseflow.

Google optimize

Et andet værktøj, der kan bruges, er google optimize. Det er et gratis værktøj, der kan bruges til A/B-test og personalisering. Du kan bruge det til at teste forskellige versioner af dit websted eller dine produktsider og se, hvilken version der konverterer bedst. Google optimize går ind og scanner din side, hvorefter du nemt kan opsætte flere test versioner af f.eks. en landingsside, uden at du skal ind og ændre din kode eller oprette en ny side på din hjemmeside. Derefter kan du selv indstille hvor mange der skal føres ind på den gamle og den nye test side, så du kan teste konverteringsraten direkte.

Google analytics

Google analytics er nok det mest kendte værktøj og du kan netop også bruge det til måle konverteringsraten på dit websted. Du kan oprette forskellige mål og se, hvor mange personer der når disse mål, hvilket fortæller dig, hvilke handlinger de har foretaget på webstedet. Da der hovedsagelig er tale om stikprøvedata, kan Google Analytics ikke bruges alene, da det ikke giver nøjagtige oplysninger. Google analytics er dog et nyttigt værktøj til at få et overblik over dine resultater, som derefter kan sammenholdes med data fra b.la. Mouseflow.

 

De tre værktøjer, der er nævnt i dette blogindlæg, er alle fremragende muligheder for konverteringsoptimering. Hvert værktøj har sine egne unikke fordele, så det er vigtigt at vælge det værktøj, der vil fungere bedst for dig

 

 

Jonas Jensen

Jonas Jensen

Partner og Paid Media Specialist | Difento
Tak fordi, at du læste med!Skulle du sidde med nogle spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os
Jonas Jensen

Jonas Jensen

Partner og Paid Media Specialist | Difento
Del på:
Facebook
LinkedIn
Twitter

Indholdsfortegnelse

Læs også

Opstart af en D2C e-commerce virksomhed

Jonas Jensen

Jonas Jensen

Optimering af D2C e-commerce virksomhed

Jonas Jensen

Jonas Jensen

Er D2C fremtiden for e-commerce?

Jonas Jensen

Jonas Jensen

Trustpilot anmeldelser
4.5/5
Tilbage

Aarhus

CVR: 41056924
API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.
Formular udfyldt!
difento favicon

Hejsa, har du spørgsmål kan jeg helt sikkert hjælpe 😊

Stil mig et spørgsmål her!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.